MENY er årets Retailer 2017

MENY er årets Retailer 2017

MENY vant hedersprisen for Årets Retailer 2017 og roses av juryen som en aktør som vært med på å løfte standarden i sin bransje!

MENY ble den store vinneren i årets Retailpris!

  • GULL I KLASSEN INTERNMOTIVASJON
  • GULL I KLASSEN RETAILKONSEPT
  • MENY VANT OGSÅ DEN GJEVESTE PRISEN: ÅRETS RETAILER

Retailprisen 2017: Juryens begrunnelse

Retailkonsepter

Årets vinner i kategorien for retailkonsepter har gjort som laksen – gått mot strømmen.  I en bransje gjennomsyret av priskonkurranse, satser de på beste kvalitet fra start til mål. Med en god visjon kommunisert gjennom et krystallklart konsept, har vinneren evnet å ta en troverdig posisjon som også er lønnsom og langsiktig.

Alle elementer - fra kjedens egne kanaler via medarbeidere til kommunikasjon, etterlever konseptets filosofi 100%. Innhold og media er koplet tett sammen, og resultatene imponerer både forretningsmessig og kommunikativt.

I et tøft dagligvaremarked så tror vi på at hvis du spiser bedre så lever du bedre. Med dette gratulerer vi MENY med årets beste retailkonsept.  

Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter

Vi hadde gjerne ønsket å se flere case i denne viktige kategorien i år – men til gjengjeld hadde vi kun gode case å velge mellom. Årets gullvinner imponerte med sin evne til å formidle både generell informasjon og faglig kunnskap på en helhetlig måte som engasjerte sine medarbeidere så til de grader! Man har laget en plattform som på en enkel og pedagogisk måte samler og fremstiller til dels komplekse fagområder med mer lettfattelig innhold. Juryen lot seg begeistre av at selve ideen også kan tas eksternt, både i form av aktiviteter i butikk og i media.

Resultatene av kampanjen snakker for seg selv, med økt omsetning og redusert matsvinn i butikkene med høyest engasjement – og ikke minst høy grad av involvering og deltakelse blant de ansatte – som bl.a. har quizbattlet seg frem til ny kunnskap, fornyet motivasjon, og ikke minst stolthet og glede for å representere sin arbeidsgiver. Årets vinner er Varde Hartmark og MENY med MENYMasters!

Årets Retailer

Årets retailer er en aktør som over tid har vært med på å løfte standaren i sin kategori. Gjennom langsiktig merkevarebygging og en tydelig tro på egen strategi har de kjempet mot strømmen av det som er vanlig i dette markedet. I en bransje som hele tiden maner til krig, har årets vinner vist hva man kan få til om man heller løfter sine egne kvaliteter og maner til ro og nytelse. De har vært tro mot et helhetlige konsept over tid, men samtidig klart å fornye og vitalisere det på kryss av alle mediekanaler.

Årets retailer er et strålende eksempel på hvordan produkt og kommunikasjon bør fungere sammen, og de har virkelig bevist at noen ganger er det beste å gjøre det bedre. Eller som de sier selv: Spiser du bedre – lever du bedre. Gratulerer til MENY!