Informasjon om Koronavirus og hjemlevering

Informasjon om Koronavirus og hjemlevering

Oppdatert 17. mars 2021
Mange ønsker maten levert på døren i disse dager enten på grunn av karantene eller bare fordi hjemlevering passer med den kanskje noe endrede hverdagen.

MENY, både våre butikker og nettbutikken, følger de gjeldende rådene fra Folkehelseinstisuttet og vi anbefaler våre kunder å gjøre det samme.

Ønsker du å vite mer om anbefalingene til FHI, kan du lese mer om det her.

Handleråd til våre netthandelskunder: 

  • Vær ute i god tid - det er mange som ønsker hjemlevering av matvarer
  • Vi har mer enn nok varer og alle butikker får varelevering som normalt
  • Vi tilbyr kontaktløs levering - varene dine kan leveres utenfor inngangsdøren din
Slik handler du i nettbutikken

Slik handler du i nettbutikken

Å handle på nett er enkelt, raskt og effektiv. Her forklarer vi steg for steg hvordan du handler i MENY nettbutikk.

Vi kan sette fra oss varene utenfor døren

Dersom du er syk eller sitter i karantene, eller av en annen grunn ønsker det, kan vi sette igjen varene utenfor døren din. Da må du fortelle oss at du ønsker dette ved å huke av for dette under valget om hjemlevering i kassen i nettbutikken.

Har du mulighet til å få varene levert utenfor døren, oppfordrer vi til dette. Når sjåfør ankommer huset ditt, vil du motta en sms som du skal svare på for å bekrefte at det er ok at varene settes igjen utenfor døren. 

MENY leverer matvarer til kunder som sitter i hjemmekarantene. MENY leverer matvarer til kunder som sitter i hjemmekarantene.

Hjemlevering av matvarer til deg i karantene

Er du i karantene og ønsker hjemlevering? Da ønsker vi å levere varene utenfor.

Ber derfor om at du huker av for at "jeg ønsker at varene blir satt utenfor døren" i feltet under "kommentar til sjåfør" som du finner i kassen når du legger inn en ordre, eller på siden for Leveringer og bestillinger som du finner i profilmenyen under navnet ditt.

Gå til nettbutikken

Tilbud som gjelder på kjøpstidspunkt

Dersom en pris har endret seg etter bestilling, men før levering, vil du få billigste pris enten det er på bestillings- eller leveringstidspunkt.

Det er noen unntak; kvantumsrabatter, kupongvarer og varer som pakkes i ferskvaredisken samme dagen som de blir levert. 

Reklamasjoner eller feilvarer

Dersom du har fått feillevering, ønsker å reklamere på en vare eller har andre spørsmål rundt en ordre som ikke var tilfredsstillende, ta kontakt med kundeservice her