MENY er en av Europas ledende på digital kundeopplevelse

MENY er en av Europas ledende på digital kundeopplevelse

Publisert 1. februar 2021
MENY er kåret av BearingPoint til Europas 8 beste på digital kundeopplevelse! Vurderingen er basert på parameterne: netthandel, digital markedsføring, digital produktmarkedsføring og digital kundedialog, - som til sammen utgjør Best Digital Customer Experience.

Årlig analyserer konsulentselskapet BearingPoint den digitale modenheten blant ledende europeiske selskaper innenfor ulike bransjer. 

Formålet med studien er å få en forståelse av selskaps digitale utvikling på tvers av bransjer, samt å belyse muligheter og utfordringer som følger av digitalisering. 

For å evaluere den digitale modenheten i kommersiell virksomhet tok forskerne fire faktorer i betraktning:

  1. digital markedsføring: hvor utviklet er de digitale markedsføringskanalene
  2. digital produktopplevelse: i hvilken grad tilbys kundene en hel digital kundereise
  3. netthandel (e-handel): hvor moden er netthandelskanalene
  4. digital kundeoppfølging (e-CRM): graden av salgsautomatisering og personalisering

Dette til sammen utgjør da beste Digital Customer Experience.

MENY ender på en 8. plass. Eneste andre dagligvareaktør inne på topp-ti-lista er britiske Ocado, som ender på plassen bak.

Andre norske inne på topp-ti er teknologi-aktørene: Telia som inntar 4. plass, og Telenor 7. plass. Elkjøp inntar 10. plassen.

Vi er stolte over å være kåret blant de 10 beste i Europa på digital kundeopplevelse. Og best i Europa blant dagligvareaktører. Vi har jobbet målrettet med vår online-strategi i flere år og har bygget et digitalt matunivers skreddersydd for kundene våre, sier Marie Lunde, digitalansvarlig i MENY.

- Vi ser på våre fysiske butikker og vår nettbutikk som en og samme kanal hvor matglede, gode handleopplevelser, attraktive tilbud og en friksjonsfri handel er hovedfokus, legger Lunde til.

Meny.no har på få år gått fra 7 til 47 millioner årlige besøk.

MENYs kunder engasjerer seg digitalt både på nettsiden og i MENY-appen. MENYs kunder engasjerer seg digitalt både på nettsiden og i MENY-appen.

I studien sammenlignet BearingPoint nesten 400 selskaper i syv land: Finland, Irland, Italia, Nederland, Norge, Sverige og Storbritannia.

Forskningen fant at ledende nederlandske og nordiske selskaper har en klar digital fordel, som overgår sine konkurrenter på de fleste sider av kundeperspektivet. 

  • Les mer om studien her