MENY Liertoppen søker ferskvaresjef og assisterende butikksjef

Vi i MENY mener at spiser du bedre, så lever du bedre. Vi er opptatt av matglede, og med det kommer godt utvalg, god kvalitet og flinke ansatte som kan hjelpe med tips og råd til et bedre måltid. Nøkkelen til å skape dette er gode ledere som har kontinuerlig oppfølging av ansatte, gjennomfører grundig opplæring, fokuserer på salg og jobber aktiv med gode driftsrutiner i avdelingen.

MENY Liertoppen søker nå etter ferskvaresjef og assisterende butikksjef. Under kan du lese mer om stillingene. Når du søker kan du krysse av for hvilke stilling du ønsker å søke på. 

 

Ferskvaresjef
Stillingsomfang: 100%
Arbeidstid: Dag, kveld og helg.
Oppstart: Snarest

Som vår nye ferskvaresjef får du et betydelig personal- og resultatansvar, og skal lede ferskvareavdelingen sammen med resten av teamet. Har du erfaring som leder og vet hvordan du skal få et team til å prestere kan dette være jobben for deg.

Som ferskvaresjef forventes det at man fordeler sin tilstedeværelse gjennom hele butikkens åpningstid - også i helger og på kveld.

Arbeidsoppgaver:

  • Personalansvar for avdelingens medarbeidere
  • Følge opp lærlinger i ferskvarehandlerfaget
  • Innkjøpsansvarlig og totalansvarlig for det økonomiske resultatet for hele ferskvareavdelingen
  • Kontakt med leverandører og kunder
  • Salg og produktveiledning
  • Ansvar for daglig drift av avdelingen
  • Trygg mat og våre internkontrollrutiner
  • Svinn og kvalitetskontroll

Hvem er den vi søker etter?
Du vil lede et team på flere personer, så det er viktig at du allerede er trygg i rollen som leder. Vår viktigste ressurs er mennesker, og vi ønsker derfor en lagspiller som kan hjelpe oss å nå våre ambisjoner.

Kundene våre forventer at du har høy fagkunnskap, noe du vil få ved å bli godt kjent med alle varene vi selger. Om du allerede har erfaring fra MENY og har fagbrev som butikkslakter, sjømathandler eller kokk er det et stort pluss. 

Du må jobbe i henhold til ferskvareavdelingens budsjett, og skal sammen med kjøpmann drifte butikken slik at vi når våre nøkkeltall. Det er derfor viktig at du har en god økonomisk forståelse, jobber strukturert og effektivt, og at du er en person med stor arbeidskapasitet.

 

Assisterende butikksjef
Stillingsomfang: 100%
Arbeidstid: Dag, kveld og helg.
Oppstart: Snarest

I rollen som assisterende butikksjef blir du en del av vårt lederteam og vil få et betydelig personal- og resultatansvar. Om du har erfaring fra dagligvare, er genuint interessert i ledelse og liker utfordringer, så er denne jobben riktig for deg. Du må ha fylt 18 år for å søke og ha gode norskkunnskaper.

Arbeidsoppgaver:

  • Overordnet ansvar for butikkens kolonial- og kasseavdeling
  • Personalansvar for medarbeidere
  • Oppfølging av lærliger i salgsfaget
  • Bestillingsansvar og leverandørkontakt
  • Gjennomføring av kampanjer
  • Oppfølging av automatisk varebestilling
  • Utvikle og vedlikeholde driftsrutiner
  • Jobbe aktivt med salg og salgsfremmende tiltak
  • Kjøpmanns stedfortreder og høyre hånd


Hvem er den vi søker etter?
Skal du fylle rollen som assisterende butikksjef kreves det at du har pågangsmot, gjennomføringsevne og er genuint interessert i mennesker. Du jobber i henhold til butikkens budsjett og det er viktig at du har god økonomisk forståelse. Allikevel er det gjennom menneskene du når målene, og din viktigste oppgave vil være å motivere dine medarbeidere til å yte sitt beste. Derfor er godt lederskap hovedelementet i din hverdag og det er en fordel at du allerede har opparbeidet deg selvinnsikt i egen lederrolle.

Vi ønsker oss deg som har erfaring fra dagligvare og med personalansvar, og vi vil også ønske kandidater med utdannelse innen varehandel velkommen som søkere. Dagligvarebransjen er kontinuerlig i endring, så du må kunne omstille deg, jobbe strukturert og effektivt og ha stor arbeidskapasitet. Og fordi du er en av kulturbærerne i butikken må du lede med eksempel, ha godt humør og være opptatt av arbeidsmiljø. 

Vi kan tilby:
En utfordrende lederstilling i Norges største dagligvarekonsern. Vi hjelper deg å bli god, og er opptatt av å gi grundig opplæring til alle vår ansatte. I MENY er det store muligheter for videre karriere, og vi tilbyr en rekke lederkurs, fantastiske kick-off og faglige samlinger. Vi satser på deg som satser på oss, og assisterende butikksjef er for mange et siste steg før man fyller rollen som kjøpmann. 

Hvorfor skal du jobbe hos oss?
Hos MENY Liertoppen får du en utfordrende lederstilling i Norges største dagligvarekonsern. Vi hjelper deg å bli god, og er opptatt av å gi grundig opplæring til alle vår ansatte. I MENY er det gode muligheter for videre karriere, og vi tilbyr en rekke lederkurs, fantastiske kick-off og faglige samlinger.

Forfriskende enkelt å søke!
For at vi skal få svar på det som er viktig for oss, svarer du på spørsmålene om deg og din erfaring. Du trenger ikke laste opp søknadsbrev. Har du mye på hjertet må du gjerne skrive utfyllende, vi gleder oss til å lese! Og fordi vi synes det er spennende å se hvor du har vært tidligere, må du laste opp CV.

Vi gjør oppmerksom på at alle søknader må sendes inn via søknadsskjema tilknyttet annonsen, vi vil ikke ta imot søknader på papir i butikken. Søknader behandles fortløpende.

Send søknad Tilbake