Gode frukt- og grønt-tips

Mange synes det er spesielt vanskelig å få i seg nok grønnsaker, men det blir lettere hvis du fordeler det utover dagen istedenfor å satse på å få i deg nok til middag. Her finner du en rekke gode tips til å spise mer frukt og grønt.

Se video ovenfor med oppskrift på grønn juice

God frokost eller matpakke

Smører du for eksempel en spisemoden avocado utover brødskiven og spiser en middels stor tomat som snacks, har du fått i deg 2 av 5 om dagen.

Tutti frutti garnityr

Kutt opp gul, oransje og rød paprika i små terninger, bland sammen og strø over salat, fisk, suppe eller andre middagsretter som morsom garnityr

Fargerik råkostsalat

Riv gulrot, eple og rødkål. Bland med litt presset sitron og server til fisk.

Bakte tomater

Bak rødløk, finhakket hvitløk og cherrytomater med litt olivenolje i ovnen på 140°C i 30 minutter. Dryss over finhakkete urter, pepper og havsalt. Server som tapas eller som tilbehør til kjøtt.

Brokkolipure

Del en brokkoli i biter og kok den til den blir mør (ca. 4 min.), hell av vannet og kjør i blender med en liten skje smør, melk, salt og pepper. Nydelig til kylling.

Fargerik Wok

Kutt opp gulrøtter, purre, squash og paprika i strimler, fres det i varm olje og tilsett finhakket brokkoli m/stilk, hvitløk, ingefær og soyasaus. Ferdig på 2 minutter.

Andre artikler

MENY bruker cookies på sine nettsider for å gi deg en bedre brukeropplevelse. Ved å fortsette å bruke nettstedet, godtar du bruk av cookies.