Middag på 1-2-3

Middag på 1-2-3
Rask og god hverdagsmat

Alle ønsker seg en god, varm middag selv om hverdagen er travel. Heldigvis trenger ikke en varm middag være vanskelig å få til selv om timeplanen er full etter skole og jobb. Her er noen tips og triks.

Har du egg i kjøleskapet? Da kan du enkelt piske sammen en omelett. Litt oppskåret kjøttpålegg, purre eller løk, revet ost og et par tomatskiver, så har du en varm og næringsrik middag på under en halvtime. Et par brødskiver ved siden av, og gjerne noen salatblader, så er det perfekt. Se oppskrift på enkel omelett her. 

I frukt- og grøntavdelingen finner du et stort utvalg av ferdigvaskede og serveringsklare salater. Topp salaten med et stykke fisk, kjøtt eller kylling som har fått steke med litt hvitløk og urter, og så er strimlet. Sunnere og raskere blir det ikke! Se oppskrift på enkel asiatisk salat med entrecôte her. 

Ferdige fiskekaker er perfekte som fiskeburger! Server fiskekakene i vanlig burgerbrød, i pita eller polarbrød sammen med tomat, salat, agurk og dressing. Da er middagen klar! Vi har oppskrifter på mange gode fiskeburgere, klikk for oppskrift på "flo &skoidda".

Du har vel ikke glemt den gode, gamle woken? En bestevenn på kjøkkenet når middagen skal på bordet innen en halvtime! Ferdige grønnsaksblandinger til wok svitser du lett sammen med strimlet kjøtt eller fisk og en ferdig woksaus. Hvem har sagt at fast food må være usunn? Klikk for oppskrift på enkel laksewok. 

En annen gammel kjenning som duger som rask middag, er ostesmørbrødet. To skiver stekt brød kan romme mye godt både av kjøtt, ost og grønt. Hva med å prøve en ny og sunn variant med brokkoli og avokado? Sunt, raskt og veldig godt! Klikk for oppskrift.

 

Pasta tar som regel ikke mer enn 8 minutter å koke. Sammen med ferdig pesto, noen cherrytomater og et lunt nygrillet kyllinglår, har du et varmt og smakfullt måltid før du kaster deg rundt til neste post på ettermiddags-programmet. Klikk for oppskrift.