Gode tips til en bedre frokost

Gode tips til en bedre frokost
Frokost på engelsk heter breakfast, og kommer av "å bryte fasten” som kroppen har hatt i løpet av natten. Her får du våre 7 sunne og enkle tips til frokost.

1. Grovt brød gir en sunnere start på dagen. Velger du kornprodukter som har 3 eller 4 deler markert på brødskalaen får du i deg mer kostfiber som gir deg god metthet som varer.

2. Start dagen med en rask og enkel fruktsalat. Kutt opp frukten dagen i forveien og ha den klar i kjøleskapet. Topp gjerne med litt kesam for en friskere smak.

3. Prøv avokado istedenfor smør på brødskiva. Mos en avokado og tilsett salt, pepper og en god skvis med sitron. Avokadosmør er en fin måte på å øke inntaket av frukt og grønt. I tillegg får du i deg sunne fettsyrer og viktige vitaminer og mineraler fra frukten. 

4. Ha ferdig oppskåret brød i fryseren. For «ferskt» brød hver dag, velg ditt favorittbrød, få det skivet i brødskjæremaskinen hos MENY og legg det i fryseren. Da er det bare å tine opp brødskiver etter behov. 

5. Topp yoghurten med friske smaker! Tilsett bær, müsli og nøtter i yoghurten. 

6. Bananpannekaker er kjappe å lage, kan varieres og kombineres med tilbehør etter eget ønske. De smaker fantastisk til frokost, middag eller som noe ekstra godt i hverdagen. Nyt dem nystekte med valgfri topping!

 

7. Havregrøt er noe av det beste du kan spise til frokost! Det inneholder mange sunne næringsstoffer og det metter mer enn mange andre matvarer. Topp med bananskiver og kanel.