Reklamasjon

Reklamasjon

Har du opplevd en feil? Kontakt oss om du har kjøpt en dårlig eller fått feil vare, sen levering eller ønsker å gi oss en tilbakemelding om din opplevelse.

Hva er en reklamasjon?

Hvis du har kjøpt en dårlig vare i butikk eller opplevd en feil i nettbestillingen din (forsinket levering, en vare som enten er skadet eller ikke holder god nok kvalitet), er dette omfattet av vår kvalitetsgaranti. 

Hvordan skal jeg reklamere?

Kvalitet og ferskhet er viktig for oss. Vi har 100% fornøydhets-garanti. Dersom du ikke er fornøyd, får du pengene for varen igjen ved å ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema. 

For at vi skal kunne behandle din reklamasjon raskt, anbefaler vi deg å bruke kontaktskjema og sende inn bilde av varen.

Meld reklamasjon her

De mest vanlige reklamasjonssakene

  • Holdbarhet: Har du kjøpt/fått levert en vare uten tilfredsstillende holdbarhetsdato må du ikke nøle med å kontakte oss. I utgangspunktet har de fleste varer opp til en ukes holdbarhetsgaranti. Frukt, grønt og ferskvare er typiske varer som ikke alltid har inntil en ukes holdbarhet.

  • Prisavvik: Har du opplevdt å bli belastet feil pris for en vare? Ta kontakt med oss og vi godskriver det som er belastet for mye.

  • Kvalitet: Har du fått kjøpt/levert en vare som ikke holder våre strenge krav til kvalitet vil du selvfølgelig få pengene tilbake.

  • Nettordre med leveransemangler: Mangler det en vare på leveransen fra nettbutikken, ta kontakt med oss og vi vil godskrive deg for den manglende varen.

  • Levering utenfor avtalt tid: Har du opplevd levering før avtalt tid eller forsinket, vil vi godskrive deg leveringsgebyret og og følge opp dette internt med sjåfør.

Hva er gyldig og hva er ikke gyldig som reklamasjon?

Angrerettloven gir en generell rett på 14 dagers angrefrist fra leveringsdato for å angre på ditt kjøp.

Det er spesielle bestemmelser i Angrerettloven for tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt. Dette gjelder for eksempel enkelte mat- og drikkevarer (eksempelvis frukt og grønt, ferskvarer, bestillingsvarer, samt kjøl- og frysevarer), hvor den generelle angrefristen ikke gjelder.

Opplever du feil eller mangler er det derfor viktig at du tar kontakt med oss, med en gang.

Tilbake til kundeservice