Bli kjent med Morten, driftssjef

Bli kjent med Morten, driftssjef

Jeg begynte i MENY som deltid på tidligere Ultra Bryn, i dag MENY, da jeg var 16 år. Det var en arbeidsplass hvor jeg trivdes godt, og ble sett av lederne mine. De gav meg mer ansvar.

Jeg hadde læretiden min i salgs- og servicefaget på MENY Bryn. Etter endt læretid ble jeg tilbudt fast jobb, og jeg trivdes fortsatt godt. Jeg likte det å få ansvar, kombinert med den praktiske arbeidsformen. Etter hvert gikk jeg "gradene" i ulike roller ved flere andre MENY-butikker og til slutt ble jeg kjøpmann ved MENY Bryn. 

Som driftssjef har jeg ansvar for 22 butikker i Oslo, Akershus og Østfold, og utgjør bindeleddet mellom butikk og servicekontor. Sammen med drifts- og ferskvarekonsulet utgjør jeg en del av teamet som skal til for at folkene i butikkene våre får en god hverdag. Kjøpmannen er helten i butikken, jeg skal hjelpe hun eller ham å bli det.

Rollen som driftssjef består av mye kommunikasjon og informasjon, å sette tydelig mål og retning, og jobben for at vi sammen tar eierskap for målene vi har satt. 

Kompetanseheving er en annen viktig del av rollen. Noen har jobbet i ett år, andre tjue, og har ulike behov. Det handler om å se menneskene bak uniformen.  Å jobbe med undervekst og det å se nye lederemner, slik jeg be sett i min tid, er også noe jeg jobber med. I MENY satser vi på folka våre.