Slik sparer bedriften flere timer i uken

Slik sparer bedriften flere timer i uken

Publisert 12. oktober 2023
Å ha tilgang til sunn og velsmakende mat på jobben bør være enkelt. Dekkteam Alnabru forteller hvordan det å handle mat i MENYs nettbutikk har gitt dem bedre tid i en hektisk arbeidshverdag.

Det er dekk så langt øyet kan se, fra gulv til tak. Mellom hyllene finner vi hotellsjef Camilla Andersen. Hun er i full sving med å bygge om dekkhotellet som nylig er utvidet, alt må ha sin plass.

Det nærmer seg vinter og høysesong for denne bedriften, og utallige sett med dekk skal skiftes i høyt tempo.

Når snøen kommer, da står køen utenfor hos oss.
Nå må vi bruke tiden godt på forberedelser.
Camilla Andersen, hotellsjef Dekkteam Alnabru

Ett av grepene Dekkteam Alnabru har gjort i forberedelsene, er å handle inn til lunsjen på nett.

- Nå bestiller vi mat på meny.no, og får lunsjen levert til jobben, forteller Camilla. 

Mat på farten 

Camilla og hennes kollegaer jobber eksplosivt. Det er fysisk arbeide, og arbeidet skal skje fort. Det blir mye mat på farten, og det kan være utfordrende finne gode måltidløsninger som gir energi gjennom dagen. 

- De ansatte ønsker seg variasjoner. Det skal være godt brød som metter lenge, ulike typer pålegg, og et utvalg frukt. Alt dette får vi hos MENY.

- I en hektisk hverdag er lunsjen et av de få samlingspunktene vi har. Det er viktig for fellesskapet, og viktig for trivselen, at vi kan samles rundt lunsjbordet for et måltid sammen sier Camilla.

Hos Dekkteam skal det være noe for alle på lunsjbordet, alle får komme med sine ønsker før bestillingen sendes inn. 

Flere timer spart

Tidligere handlet bedriften inn til lunsjen på butikken. Det gikk flere timer i uken til planlegging og innkjøp. Camilla forteller at det var både dyrt og utfordrende å finne tid for en person til å reise ut for å handle, gjerne flere ganger i uken.

- Vi brukte hvert fall tre timer på innkjøp per uke, nå blir mye av denne tiden spart inn. 

Vi bruker MENY-appen, og legger inn produkter gjennom uken. 

- Nå bruker vi MENY-appen, og legger inn produkter når vi ser at det nærmer seg tomt. Vi bestiller varer en gang i uken, og da ligger listen allerede klar. Et par justeringer, så sender vi bestillingen av gårde. Så enkelt og greit! 

I MENY-appen kan man også enkelt scanne strekkoder på varer man ønsker å legge til i handlelisten I MENY-appen kan man også enkelt scanne strekkoder på varer man ønsker å legge til i handlelisten

Dekkteam Alnabru anbefaler

- Dette har fungert veldig bra! Vi var spente, det er jo nye rutiner som skal jobbes inn. Men dette vil vi virkelig anbefale, her kan man tilpasse etter egne rutiner, behov og budsjetter, avslutter Camilla.