Ofte stilte spørsmål om bestilling

Ofte stilte spørsmål om bestilling

Lurer du på hvordan du skal legge inn en bestilling i nettbutikken vår?

Å handle mat i nettbutikken er enkelt, og du kan bestille på PC og mobil. Er du MENY MER-kunde, kan du også handle direkte i MENY-appen.

Slik bestiller du matvarer i nettbutikken:

  1. Logg inn med Trumf for den beste handleopplevelsen. Du kan også bestille som gjest. Er du ikke Trumf-medlem, kan du melde deg inn her.
  2. Gå til nettbutikken og legg til varene du vil bestille i handlevognen. Du kan også legge til varer direkte fra søkefeltet, artikler og søkeresultatet. 
  3. Åpne handlevognen for å få full oversikt over varene du har valgt. Ved å klikke på handlevognikonet øverst til høyre, ser du alle produktene du har lagt til. 
  4. Gå videre til kassen for å legge inn bestillingen. 
Handlevognen synkroniseres automatisk på PC, mobil og i MENY-appen. Er du innlogget deler din husstand samme handlevogn, slik at dere enkelt kan samarbeide om én handleliste.

Jeg glemte å legge til en vare! Hvordan kan jeg endre ordren min?

Du kan enkelt gjøre endringer på bestillingen din frem til endringsfristen har passert.

Har du valgt fleksibel ordre, kan du endre inntil 6 timer før levering. Har du valgt standard ordre, kan du endre fram til midnatt dagen før bestillingen din leveres. 

Slik endrer du bestillingen:

  1. Finn den opprinnelige bestillingen på nettbestillinger i profilmenyen. Du kan også følge linken til bestillingen på ordrebekreftelsen du fikk på e-post. 
  2. Velg "endre bestilling". Da havner hele bestillingen din i handlevognen og du er nå i endremodus.
  3. Legg til eller fjern varer som du vil. For å bekrefte endringen, må du gå til kassen og gjennomføre betaling på nytt. Vi reserverer ikke beløpet to ganger, bare oppdaterer den første bestillingen.
Emblem
Endrer du bestillingen, vil også prisene beregnes på nytt. Har det vært prisendring på en eller flere av varene du bestilte første gang, vil prisene på endringstidspunktet være de som gjelder.

Hvorfor reserveres beløpet flere ganger?

Vi belaster aldri handelen mer enn en gang. I enkelte tilfeller kan likevel beløp bli reservert flere ganger, og da kansellerer vi reservasjonen hos oss umiddelbart. Vi skal kun ha én aktiv reservasjon hos oss. 

En slik feilreservering kan skje ved endring eller kansellering av en bestilling i kjøpsøyeblikket. Det varierer fra bank til bank på hvor lenge dette beløpet blir liggende reservert, men blir beløpet blir normalt frigjort etter 1-5 virkedager.

Kan jeg begynne å handle i nettbutikken på desktop, og så fortsette hjemme på nettbrett eller mobil?

Ja, du kan handle i MENYs nettbutikk fra både PC, mobil og MENY-appen til alle døgnets tider. Varene blir liggende i handlevognen på tvers av dine digitale enheter.

Vi anbefaler å bruke Google Chrome som nettleser på PC.