MENY Årets Retailer
- Dette er en formidabel lagseier. Jeg sender en stor takk til våre medarbeidere, leverandører og samarbeidspartnere som hver dag står på for å gi det norske folk det dagligvareutvalget de fortjener. MENY har vokst med seks milliarder de siste fem årene og har snart 11 prosent av det norske dagligvaremarkedet, sier MENY-sjef Vegard Kjuus.
Har løftet standarden
Formålet med den årlige Retailprisen er å hylle de beste retailjobbene. Bidragene vurderes ut ifra kreativitet og dokumentert effekt. Årets Retailer tildeles en retailbedrift eller en person som har utmerket seg spesielt ved å skape gode resultater gjennom kontinuerlig utvikling og/eller har satt en standard i sin bransje.
Juryen sier følgende om hvorfor MENY ble Årets Retailer:
MENY er en aktør som over tid har vært med på å løfte standarden i sin kategori. Gjennom langsiktig merkevarebygging og en tydelig tro på egen strategi har de kjempet mot strømmen av det som er vanlig i dette markedet. I en bransje som hele tiden maner til krig, har årets vinner vist hva man kan få til om man heller løfter sine egne kvaliteter og maner til ro og nytelse. De har vært tro mot et helhetlige konsept over tid, men samtidig klart å fornye og vitalisere det på kryss av alle mediekanaler. MENY er et strålende eksempel på hvordan produkt og kommunikasjon bør fungere sammen, og de har virkelig bevist at noen ganger er det beste å gjøre det bedre. Eller som de sier selv: Spiser du bedre – lever du bedre.
- MENY skal inspirere folk til å spise bedre. Det er det viktigste samfunnsoppdraget vårt. Juryens begrunnelse viser at vi lykkes med vårt konsept i et tøft marked hvor de fleste har fokus på et mer begrenset utvalg. Å vinner tre gull under årets retailpriser er en stor inspirasjon for alle oss i MENY. Dette motiverer oss veldig til å fortsatt utvikle nye produkter og slåss for et større utvalg, sier Vegard Kjuus i MENY.