Ofte stilte spørsmål om bestilling

Lurer du på hvordan du skal legge inn en bestilling i nettbutikken vår?
  • Logg inn med Trumf på MENY.no eller i MENY handleappen. 
  • Ikke medlem? Bli medlem her
  • Gå til nettbutikk/vare-siden og legg ønskede varer i handlevogn.
  • Varene du har valgt vil vises ved å klikke på handlevogn-symbolet oppe i høyre hjørne.
  • Her kan du også klikke for å gå videre til kassen, og betale for varene. 

Du kan bestille både på PC, mobil og i appen MENY Handleapp. Handlevognen synkroniseres automatisk på tvers av dine digitale enheter. Alle i samme medlemskap har felles handlevogn, slik kan familien samarbeide om én handleliste. 

Hvordan legger jeg til varer i en allerede registrert ordre?

Har du glemt noe? Frykt ikke, du kan legge det til ordren som skal leveres frem i tid. Slik gjør du for å legge til en allerede bekreftet ordre:

1. Finn den opprinnelige bestillingen på mine bestillinger, eller følg linken til bestillingen fra bekreftelseseposten du fikk da du bekreftet ordren.

2. Klikk på endre bestilling. Da havner hele bestillingen din i handlevognen og du er nå i endremodus.

3. Nå kan du legge til og fjerne varer som du vil. Når du er fornøyd må du bekrefte bestillingen din på nytt.

Husk at dersom du gjør dette, beregnes prisene på nytt. Dersom det var et tilbud på tidspunktet du bekreftet ordren første gang, så nå er utløpt, vil du da ikke få dette tilbudet på grunn av at prisene beregnes på nytt i det du oppdaterer ordren.

Hvorfor reserveres beløpet flere ganger?

I nettbanken kan det se ut som vi har trukket et beløp for handelen din flere ganger, men dette er selvsagt ikke tilfelle. Av ulike årsaker kan det bli gjort flere reservasjoner på kontoen til kunden ved opprettelse av en ordre. 

Dette kan skje ved en endring eller kansellering av ordre, og skjer i kjøpsøyeblikket, i det kunden klikker bekreft ordre. Vi belaster aldri mer enn en handel, men noen ganger kan de se ut som vi reserverer flere ganger. I de tilfellene, kansellerer vi reservasjonen hos oss med en gang, slik at vi alltid har kun 1 aktiv reservasjon. Deretter er det litt ulik praksis fra bank til bank på hvor lenge dette beløpet blir liggende som reservert. Normalt blir beløpet frigjort etter 1-3 virkedager, og kontakt gjerne banken din dersom du opplever noe annet. 

Kan jeg begynne å handle i nettbutikken på desktop, og så fortsette hjemme på nettbrett eller mobil?

Ja, du kan handle i MENYs nettbutikk fra både PC, mobil og MENY Handleappen, til alle døgnets tider. Varene vil bli liggende i handlevogn på tvers av dine digitale enheter.

Vi anbefaler å bruke Google Chrome som nettleser på PC.