Reklamasjon på varer hos MENY Se video

Reklamasjon på varer hos MENY

Oppdatert 18. februar 2022
Har du kjøpt en dårlig vare? Bruk vår nye digitale relamasjonsløsning! Vil du gi en generell tilbakemelding, har opplevd forsinket levering eller annen feil som ikke er relatert til vare, ber vi om at du tar kontakt med oss via vårt kontaktskjema.
Logg inn med Trumf for å reklamere

Hva er en reklamasjon?

Hvis du har kjøpt en dårlig vare i butikk eller fått en vare som enten er skadet eller ikke holder god nok kvalitet i netthandelsbestillingen din, er dette omfattet av vår kvalitetsgaranti. 

Kvalitet og ferskhet er viktig for oss, og vi har 100% fornøydhetsgaranti. Dersom du ikke er fornøyd, får du pengene for varen igjen. 

Hvordan reklamerer du? 

Har du kjøpt en dårlig vare, ber vi deg reklamere via din kvittering som du finner her. 

Vil du gi en generell tilbakemelding, om du har opplevd forsinket levering eller annen feil som ikke er relatert til vare, ber vi om at du tar kontakt med oss via vårt kontaktskjema.

Er du ikke Trumf-medlem, ber vi deg å kontakte oss via vårt kontaktskjema.

Så enkelt reklamerer du på en vare via kvitteringen:

1. Last med MENY-appen eller logg inn på meny.no med Trumf. Gå til siden over din kjøpshistorikk og dine kvitteringer

2. Finn relevant kvittering og trykk på "Reklamasjon"

3. Finn varelinjen på kvitteringen og trykk på denne

4. Velg passende årsakskode fra nedtrekkslisten, ta et bilde som tydelig viser hva som er feil med varen og beskriv feilen kort med dine egne ord. 

Trykk "send inn reklamasjon" og du er ferdig!

En av våre matarbeidere vil raskt vurdere din reklamasjon.

Du vil motta en bekreftelse på e-post når vi har motatt reklamasjon og igjen når saken din er ferdig behandlet.

Du får tilbake kjøpesummen som Trumf-bonus i rekordfart til din Trumf-saldo!

Hvorfor Trumf-bonus? Spør du kanskje

Fordelen med Trumf-bonus istedenfor bankoverføring er at det skjer på minutter istedenfor virkedager!

Bonusen din har samme verdi som kroner, og du kan enkelt bruke Trumf-bonusen som betaling hos MENY eller overføre den til bankkontoen din.

Les hvordan du kan bruke din Trumf-bonus her 

Hos MENY skal du alltid være trygg på kvaliteten på varene våre. Uansett om varen er kjøpt i en butikk eller i nettbutikken :)

Logg inn med Trumf for å reklamere

MENY MER blir enda bedre med MENY-appen! Få full over alle fordelene dine, og tilgang til ditt digitale Trumf-kort. Last ned her:

Hva er gyldig og hva er ikke gyldig som reklamasjon?

Angrerettloven gir en generell rett på 14 dagers angrefrist fra leveringsdato for å angre på ditt kjøp.

Det er spesielle bestemmelser i Angrerettloven for tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt. Dette gjelder for eksempel enkelte mat- og drikkevarer (eksempelvis frukt og grønt, ferskvarer, bestillingsvarer, samt kjøl- og frysevarer), hvor den generelle angrefristen ikke gjelder.

Opplever du feil eller mangler er det derfor viktig at du tar kontakt med oss, med en gang.