Gull til MENY i ANFO Effekt

Gull til MENY i ANFO Effekt

MENY stakk av med den gjeveste prisen under den prestisjetunge konkurransen ANFO Effekt. Supermarkedskjeden vant i kategorien «Vekst» for enestående utvikling av merkevaren.

- Vi er spesielt stolte av å motta akkurat denne prisen fordi den belønner utviklingen over flere år. Dette er ikke en bestemt kampanje, men summen av alt vi har gjort for å styrke merkevaren MENY, sier Markedsdirektør Jørgen Normann-Larsen i MENY.

Levere på strategien

ANFO Effekt sitt mål er å fremheve fremragende markedskommunikasjon som evner å skape verdier.

Juryen mener MENY, basert på solid innsikt, har en tydelig strategi for hvordan merkevaren skal differensiere seg, og gjennom dette få flere kunder til å besøke oftere og handle mer. Videre mener juryen at uttaket og helheten i elementene som leverer strategien i kundemøtet er klokkerene og leverer et overbevisende og sterkt resultat.

- At juryen mener det er en klar og tydelig sammenheng mellom innsikt, strategi, tiltak og resultat betyr enormt mye for oss, sier Normann-Larsen.

Samarbeidende byråer er Kitchen, Carat, Making Waves og Gambit H+K.

- Dette er også en pris til våre 10 000 ansatte som hver dag går på jobb for å gi kundene utvalg, kvalitet og service. Spiser du bedre, lever du bedre, sier Jørgen Normann-Larsen i MENY.

Dette er juryens samlede begrunnelse for deres premiering for caset “MENY: Spiser du bedre, lever du bedre” i kategorien Vekst:

«Caset presenterer en grundig og tydelig analyse over utfordringer og muligheter merkevaren har i kategorien. Basert på innsikten og analysene beskrives en tydelig strategi for hvordan merkevaren skulle differensiere seg i denne kategorien, og gjennom dette få flere kunder til å besøke oftere og handle mer. Uttaket og helheten i elementene som leverer strategien i kundemøtet er klokkerene og leverer et overbevisende og sterkt resultat. Caset evner å dokumentere en klar og tydelig sammenheng mellom innsikt, strategi, tiltak og resultat. Juryen gratulerer MENY med Gull i vekstkategorien for caset ”Spiser du bedre, lever du bedre»”.