MENY er best i klassen

MENY er best i klassen

Publisert 9. mars 2017
Forbrukerne oppfatter MENY som den beste kjeden når det gjelder bærekraft både på merking og utvalg av produkter. Dette kommer frem av en undersøkelse som Yuogov har gjort har gjort blant norske forbrukere.

Et første tiltak i samarbeidet mellom de fire organisasjonene Fairtrade Norge, Miljømerking Norge, Debio og Oikos er en undersøkelse utført av Yougov om norske forbrukeres kunnskap, holdninger og ønsker for en bærekraftig dagligvarehandel. 

Resultatene ble lagt frem for dagligvarebransjen 3. februar, hvor Nielsen Norge også fortalte om globale bærekraftstrender innen dagligvarehandelen og utviklingen i norsk dagligvarehandel. 

MENY har det beste utvalget av bærekraftige produkter 

Undersøkelsen dokumenterer hvilke kjeder kundene opplever å jobbe mest aktivt for en bærekraftig utvikling, hvilken kjede de mener har det beste utvalget av bærekraftige produkter, og om bærekraftige produkter er verdt å betale mer for, sier Anne-Grethe Henriksen, markeds- og kommunikasjonssjef i Miljømerking Norge. 

- Finnes det et eksempel på en dagligvarebutikk som gjøre dette bra allerede i dag? 

- Vår forbrukerundersøkelse gikk på kjedenivå og den viste at ingen av de norske dagligvarekjedene i dag har en tydelig posisjon på bærekraft, men MENY oppfattes til å ha det beste utvalget av bærekraftige produkter og også til å være noe bedre til å merke produktene i butikk.

Vi takker for tillitten og vil stå på videre for å tilby deg som kunde et bredere utvalg av miljøvennlige og bærekraftige produkter.