MENY Saga vant Årets matgledebutikk 2017

MENY Saga vant Årets matgledebutikk 2017

Supermarkeder og lavprisbutikker over hele landet har tatt opp kampen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine. MENY Saga er Årets matgledebutikk 2017, for fjerde gang!

– Det er helt utrolig og jeg er både overrasket veldig glad, sier kjøpmann Torkell Mosebø etter at MENY Saga torsdag 26 oktober ble kåret til Årets matgledebutikk 2017.

MENY Saga i Skien er ikke bare den eneste butikken som har vunnet konkurransen mer enn én gang, men har med årets seier hentet hjem tittelen utrolige fire ganger!

 – Jeg hadde ikke forventet dette. Et sted langt, langt der inne var det kanskje et lite håp, men jeg har ikke turt å si det til noen. Jeg har tenkt at vi har levert så bra at vi kunne klare en plass på pallen, men vi har jo ikke visst noe om hva konkurrentene våre har gjort, sier Mosebø.

– Det er en helt spesiell butikk. De helt fantastiske på å bygge gode kunderelasjoner, og byr på seg selv. I tillegg har de ansatte en utrolig kreativitet og vilje til å gjøre det lille ekstra for kunden, fastslår MENY-sjef Vegard Kjuus.

Imponert jury

Juryen er veldig imponert over MENY Saga og her er noe av det de skriver:

Butikken er ikke redd for å prøve noe nytt, og et skilt i ferskvareavdelingen opplyser om at det meste kan skaffes til veie – enten det er snakk om vaktler, kanin, krokodille eller antilope.

Årets matgledebutikk har tett kommunikasjon med kundene sine både i butikken og på sosiale medier. På Facebook legges det hyppig ut filmer av medarbeiderne som viser dagens ferskvareproduksjon, eller det gjøres oppmerksom på noe nytt og spennende som er kommet i hyllene. 

Blant mange populære tiltak må også nevnes butikkens faste kundekonkurranse, der de kan vinne et besøk av butikkens kokk, en servitør og hovmester som lager full middag for inntil 10 personer.

Årets matgledebutikk

Årets matgledebutikk arrangeres av Tine i samarbeid med Dagligvarehandelen. Konkurransen skal inspirere butikkene til å løfte matgledeopplevelsen til beste for dem selv og kundene deres.

Som tidligere konkurreres det både om økt salg av kampanjeprodukter, og ikke minst matglede-faktorer i form av eksponeringer, kreativitet, service og evnen til å yte «det lille ekstra».