Gull til MENY Masters!

Publisert 30. april 2018
Torsdag 26. april ble MENY tildelt gull for MENY Masters i «Magnet Awards», en kåring som hedrer de beste arbeidene innen rekruttering og «employer branding» i Norge.

Prisen ble tildelt i kategorien «Årets kampanje overfor egne medarbeidere», for tiltak rettet mot egne medarbeidere, med mål om å styrke merkevaren som arbeidsgiver.

MENY Masters var nominert i konkurranse med finn.no og Kongsberg Gruppen, men trakk altså det lengste strået. HR-direktør i MENY, Line Beate Jebsen, tok mot prisen på vegne av MENY og holdt også et innlegg under en konferanse i forkant av kåringen.

Siden lanseringen i 2016 har over 95 prosent av våre medarbeidere brukt MENY Masters, og effekten har blant annet vært at:

  • Butikkene med høyest gjennomføringsgrad har oppnådd en større reduksjon i svinnet sammenliknet med de resterende butikkene i kjeden
  • Butikkene med høyest gjennomføringsgrad har høyere kundetilfredshet enn butikker med lavere gjennomføring

Juryens begrunnelse for tildelingen var:

«Det er alltid en god strategi å investere i opplæring av medarbeidere, særlig når kvalitet og service er et viktig konkurransefortrinn. Det er også et spenstig valg, gitt en bransje der turnover er høyt. Resultatene er svært imponerende, med aktiv deltagelse på søndager og tydelig link mellom investering i opplæring til økonomiske mål som reduksjon i svinn og økt kundetilfredshet».

Juryen bestod av et bredt sammensatt panel av fagfolk.

«Magnet Awards» arrangeres av selskapene Universum og Whydentify

Hva er MENY Masters?

Våre kunder ønsker det lille ekstra, enten det er fagkompetanse eller service. Vi er derfor opptatt av å gi alle våre ansatte de beste forutsetninger for å bli gode kundeveiledere. MENY Masters er vår digitale læringsarena hvor vi setter det lille ekstra i system.