MENY lanserer kundeklubb

MENY lanserer kundeklubb

Oppdatert 20. april 2024
Med kundeklubben «MENY Mer» skal kundene pleies mer individuelt. – Vi må gi kundene mer av det de faktisk liker. Basert på tidligere kjøp skal de nå få flere og mere relevante tilbud, samt mer skreddersydd matinspirasjon, sier markedsdirektør Jørgen Normann-Larsen i MENY.

MENY er Norges ledende supermarked med opp mot 15 000 ulike varer i sortiment gjennom året. Hver uke har kjeden flere hundre varer på tilbud, men er det akkurat de varene hver enkelt kunde vil ha? Og hvor mange lar seg inspirere av ukens oppskrifter og tips?  
 
- Noen vil ha en saftig biff, andre nyfanget skrei eller kanskje en indisk linsegryte. Noen lever sammen i storfamilier, andre alene. Skal vi sikre vår relevans i et stadig mer komplekst matmarked, må vi kjenne våre kunder og gi dem tilbud og tips de faktisk setter pris på og bruker. Gjør vi ikke det, kan vi på sikt miste vår viktige rolle i mat-Norge, sier Normann-Larsen.  
 
220 000 innmeldinger  

MENY lanserte kundeklubben i det stille 11. mars. Fra uke 16 er det ekstern markedsføring. Allerede har 220 000 meldt seg inn. 
- Antall innmeldinger er over all forventning og viser at matglade nordmenn ønsker gode tilbud og mer relevant inspirasjon. Jeg tror også at mange trigges av at de får 10 prosent Trumf-bonus på første handel, Trumf-bonus på flere varer og dobbelt så mange personlige tilbudskuponger hver måned, sier Normann-Larsen. 

 
Er Norges største matkanal 

“MENY Mer” er en forlengelse av eksisterende digitale tjenester som nettbutikk, digitale handleliste, digitale kvittering, digital reklamasjon samt oversikt over personlige besparelser, kostholdinnsikt og klimaregnskap.  
Gjennom meny.no, som med sine 60 millioner årlige besøk er Norges største matkanal, vet MENY mye om matvaner og mattrender. 60 prosent av søkene på nettsidene er på oppskrifter og matartikler. Totalt inneholder meny.no 4500 matoppskrifter.    
 - Nå starter første kapittel for «MENY Mer». Hva som blir neste kapittel er for tidlig å si, men med ambisjon om å bli det lojalitetsprogrammet nordmenn er mest fornøyde med, i kombinasjon med at vi skal være Norges ledende supermarked, sier det seg selv at vi ønsker å legge mye inn i programmet i årene som kommer, avslutter Normann-Larsen.