Hverdagsfrokosten som gjør det enklere å stå opp

Hverdagsfrokosten som gjør det enklere å stå opp
Hverdagsfrokost trenger ikke være kjedelig. Med enkle grep får du en sunn og god start på dagen!

Hva med å lage en deilig smoothie dagen før? Kjappere og bedre frokost får du ikke. Oppbevar smoothien på en tom juice-kartong, og husk å rist før du drikker.

Grønn supersmoothie

Smoothie med bjørnebær

Kokkens tips: Hvis du skal ”juice” på morgenen er det lurt å oppbevare appelsiner og annen frukt i kjøleskapet – så får du en kald drikke.

En annen frisk frokost er cottage cheese med banan og jordbær – gjerne med litt nøtter for ekstra knas.

Oppdager du en tidlig morgen at brødboksen er tom er kanskje den beste løsningen å lage en rask omelett eller et par pannekaker.

Rask omelett

Grove pannekaker med eple- og kanelfyll. 

Kokkens tips: Bruk grovere mel og/eller havregryn for å gjøre måltidet litt sunnere! 

PS: Ha oppskåret brød i fryseren, så har du alltid noen skiver til brødristeren.

Å bytte ut pålegget er en enkel og effektiv måte å ta frokosten til et nytt nivå. Prøv en annen type salami eller krydderskinke, eller server ristet brødskive med blåmuggost og fikensyltetøy til. Nam! Til knekkebrød er både pesto og avokado et must å prøve!

Havregrøt er en enkel og knallgod frokost. Topp gjerne med litt kokos, blåbær eller pistasjnøtter for ekstra smak.

Havregrøt med blåbær og pistasjnøtter.

Lag hjemmelaget granola og ha på et norgesglass, så er det alltid en god morgen. Prøv med yoghurt/ skyr og litt honning!

Slik lager du din egen granola. 

Slik gjør du