Hverdagsfrokosten som gir energi

Hverdagsfrokosten som gir energi
Gjør frokosten til et måltid det er verdt å stå opp for, noe som gir deg energien du trenger til dagens som venter. Vi gir deg tips til en sunn og god frokost!

Hva med å lage en deilig smoothie dagen før? Kjappere og bedre frokost får du ikke. Oppbevar smoothien på en tom juice-kartong, og husk å rist før du drikker.

3 smoothie-tips!

Hvis du skal ”juice” på morgenen er det lurt å oppbevare appelsiner og annen frukt i kjøleskapet – så får du en kald drikke.

En annen frisk frokost er cottage cheese med banan og jordbær – gjerne med litt nøtter for ekstra knas.

Oppdager du en tidlig morgen at brødboksen er tom er kanskje den beste løsningen å lage en rask omelett eller et par pannekaker.

 

Rask omelett

Grove bananpannekaker

Pannekaker kan lages veldig enkelt med 3 dl mel, 4 egg, og 5 dl melk. Varier typen mel for grovere pannekaker. 

Ha oppskåret brød i fryseren, så har du alltid noen skiver til brødristeren.  Er du lei pålegget du alltid bruker så prøv å tenk nytt. Spør om tips i ostedisken. Bytt ut smør med avokado eller grønn pesto. Ha litt ekstra grønnsaker på toppen for smak, crunch og vitaminboost.

Havregrøt er en klassiker som holder deg mett lenge. Topp den gjerne med nøtter, rosiner og bær.

Enkel havregrøt med blåbær og rosiner.

Lag hjemmelaget granola og ha på et norgesglass, så er det alltid en god morgen. Prøv med yoghurt/ skyr og litt honning!

Slik lager du din egen granola.