Litt sunnere frokost
bilde av embelem

Litt sunnere frokost

En god start på dagen får du med en god frokost! Start dagen med hjemmelaget granola, ferske frokostmuffins eller nyt en lang, lat helgefrokost med spennende pålegg og friskt tilbehør. her er våre tips til en deilig, smakfull frokost!

Lag noe godt til frokost

Frukt og grønt til frokosten

Visste du at du kan inkludere frukt og grønt uansett hva slags frokost du liker? Topp brødskivene med noen skiver paprika og agurk - eller drikk et glass juice ved siden av. Det er ikke så mye som skal til!

Prøv avokado istedenfor smør på brødskiva! Mos en avokado og tilsett salt, pepper og en god skvis med sitron.

Start dagen med grøt til frokost

Grøt kan lages på både havre, hirse, byggryn og rug. Det går fort å lage, og siden grøten inneholder mye fiber, vil den holde deg mett lenge. 

Synes du havregrøt er litt kjedelig på egenhånd, kan du toppe den med frisk frukt, bær, kanel eller honning.

Enkel og smakfull frokost med egg

Vi forbinder egg med frokost, og det er ikke så rart. Egg inneholder nemlig alle nyttige næringsstoffer og proteiner kroppen trenger - bortsett fra vitamin C. Start dagen med en næringsrik frokost! Her er våre favorittoppskrifter med egg:

Bak brød og rundstykker selv

 

Lite slår nystekt og velduftene brød! Bak sunnere, grove brød og rundstykker til frokost og lunsj.

eller kjøp nystekt brød:

Prøv en smakfull påleggssalat på brødskiven

En søt start på dagen

Selv om noe er søtt, behøver det ikke bety at det er usunt! Nøtter, frukt, bær og honning kan enkelt tilføre sødme om du foretrekker en litt søtere start på dagen. En enkel og god frokost til hverdag og helg.

Hvorfor ikke lage bananpannekaker av overmodne bananer? Server med honning, bær og en dæsj kesam.